DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kyuchukov, Hristo | - |
dc.date.accessioned | 2019-01-30T11:57:48Z | - |
dc.date.available | 2019-01-30T11:57:48Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja Międzykulturowa, Nr 2 (2018), s. 153-161 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-4106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8036 | - |
dc.description.abstract | W artykule podjęto rozważania dotyczące nauczania języka romskiego studentów – przyszłych nauczycieli tego języka w Bułgarii. Język romski jest ojczystym językiem wielu dzieci romskich. Są one przygotowywane w rodzinach i przedszkolach do uczenia się dwóch języków równolegle – ojczystego romskiego oraz bułgarskiego. Po dokonaniu analizy literatury naukowej z zakresu edukacji międzykulturowej w Bułgarii i w Europie autor zamieszcza krótką prezentację metodologii używania filmów wideo w procesie nauczania w szkole podstawowej oraz dokonuje oceny roli tychże filmów w rozwoju mowy dzieci romskich w obu językach. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja międzykulturowa | pl_PL |
dc.subject | język romski | pl_PL |
dc.subject | język ojczysty | pl_PL |
dc.subject | filmy wideo | pl_PL |
dc.title | Teaching the Romani language for intercultural purposes | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Edukacja Międzykulturowa | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.15804/em.2018.02.07 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|