Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/8112
Tytuł: | (nie)Wiedza nauczycieli mieszkających na pograniczu polsko-czeskim o swoich sąsiadach |
Autor: | Szafrańska, Anna |
Słowa kluczowe: | nauczyciel; pogranicze polsko-czeskie; sąsiedzi; wiedza |
Data wydania: | 2018 |
Źródło: | Edukacja Międzykulturowa, Nr 2 (2018), s. 195-206 |
Abstrakt: | Położenie geograficzne może być czynnikiem sprzyjającym nawiązywaniu bliższych międzysąsiedzkich relacji. Dzisiaj liczne granice – tak jak właśnie polsko-czeska – mają charakter „zdematerializowany” i istnieją w pamięci i świadomości ludzi. Czy jednak rzeczywiście bliskie sąsiedztwo, podobne uwarunkowania społeczne i kulturowe a nawet bliskość językowa powoduje, że poszukujemy wiedzy o swoich sąsiadach? W naszym kraju od kilku lat możemy obserwować swoiste zafascynowanie Czechami. To wszystko ma swój wymiar ogólnopolski. Czy jednak sytuacja na pograniczu, a więc w bezpośrednim sąsiedztwie, jest podobna? W realizowanych przeze mnie badaniach wśród nauczycieli mieszkających na pograniczu polsko-czeskim interesowało mnie, jak respondenci oceniają swoją wiedzę o Czechach i jak opisują swoich sąsiadów. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8112 |
DOI: | 10.15804/em.2018.02.10 |
ISSN: | 2299-4106 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons