Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8117
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSamborska, Iwona-
dc.date.accessioned2019-02-07T11:28:20Z-
dc.date.available2019-02-07T11:28:20Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPrace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika, T. 27, nr 2 (2018), s. 231-240pl_PL
dc.identifier.issn1734-185X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/8117-
dc.description.abstractThe text presents the impact of the idea of sustainable development on shaping the educational environment. It was pointed out that change as a constitutive trait o f sustainable development implies positive changes in the educational environment. Examples of practical actions for disseminating the idea of sustainable development in child education are presented. The shaping of a sustainable educational environment should be treated as a harmonious activity, including relations with the natural and socio-cultural environment. Structural element of the learning environment is education entities. The idea of sustainable development in relation to education must be considered in the ecological, social and economic perspective. This means that a sustainable educational environment should include a network of connections in the areas of: ecology - society - economics - law.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectzrównoważony rozwójpl_PL
dc.subjectzrównoważone środowisko życiapl_PL
dc.subjectzrównoważone środowisko edukacyjnepl_PL
dc.subjectprojektowanie zmianpl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectśrodowisko edukacyjnepl_PL
dc.titleProjektowanie zrównoważonego środowiska edukacyjnegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalPrace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogikapl_PL
dc.identifier.doi10.16926/p.2018.27.52-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Samborska_Projektowanie_zrownowazonego_srodowiska_edukacyjnego.pdf511,35 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons