Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/817
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZoń-Ciuk, Danuta-
dc.date.accessioned2018-03-02T08:32:28Z-
dc.date.available2018-03-02T08:32:28Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationJ. Uchyła-Zroski (red.), "Wartości w muzyce : studium monograficzne. T. 1" (s. 185-191). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn9788322617564-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/817-
dc.description.abstractThe author deals with the phenomenon of aesthetic education in pedagogy with a special focus on education through music. By describing musical education for pedagogy students she emphasises the role of singing as the simplest form of music. She considers the acquisition of the skill of playing musical instruments as developing musical abilities and making the classes more attractive. Movement to music is treated as a multi-functional education helping also in a better perception of a musical piece. Improvisation is treated as a means of developing musical imagination and as a form which shows the students’ potential in the best way and, hence, enables the teacher to treat students individually. The article contains a number of suggestions and conclusions concerning the ways of conducting classes. There are also practical tips for students as well as for teachers.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectKształcenie muzycznepl_PL
dc.subjectSłuchanie muzykipl_PL
dc.subjectZajęcia umuzykalniającepl_PL
dc.titleSpecyfika zajęć umuzykalniających dla studentów kierunków pedagogicznychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zon_Ciuk_Specyfika_zajec_umuzykalniajacych.pdf329,38 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons