DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Olbrycht, Katarzyna | - |
dc.date.accessioned | 2019-03-14T15:44:48Z | - |
dc.date.available | 2019-03-14T15:44:48Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | Paedagogia Christiana, 2012, t. 1, s. 89-104 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1505-6872 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8551 | - |
dc.description.abstract | Podejmując te rozważania, sięgnęłam do swojego tekstu Dylematy
współczesnego wychowania sprzed 20 lat14, zastanawiając się, w jakim
stopniu wychowawcze dylematy aksjologiczne, o których pisałam w 1991
roku, zostały rozwiązane bądź rozwiązały się same ze względu na przemiany
społeczne, kulturowe, upływ czasu, a przede wszystkim zmiany w edukacji.
Wśród nich podkreślałam wtedy brak decyzji dotyczących tego, jakim
człowiekiem ma być wychowanek XXI wieku, jakie wartości chcielibyśmy,
żeby samodzielnie, w sposób wolny i bezinteresowny dostrzegał, wybierał,
uznawał, jakim był gotów służyć, jakie chciał realizować i tworzyć. Dylematy
aksjologiczne zawsze będą towarzyszyły działaniom pedagogicznym,
w których jedni – sami funkcjonujący w świecie określonych wartości – oddziałują
na drugich, wpływając na to, co ci uznają i będą uznawać za cenne.
Jest to najbardziej wrażliwa sfera działań pedagogicznych, w tym – przede
wszystkim edukacyjnych. Jednak pozostawienie jej biegowi wypadków,
przypadkom, doraźnej socjalizacji, podważa sens edukacji jako szeroko pojętego
wychowania[…] | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | wychowanie do wartości | pl_PL |
dc.subject | wychowanie | pl_PL |
dc.subject | współczesna edukacja | pl_PL |
dc.title | Wychowanie do wartości - w centrum aksjologicznych dylematów współczesnej edukacji | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Paedagogia Christiana | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|