Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/8723
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorTomczok, Paweł-
dc.date.accessioned2019-04-02T11:28:14Z-
dc.date.available2019-04-02T11:28:14Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationEr(r)go. Teoria–Literatura–Kultura, Nr 37 (2/2018), s. 35-48pl_PL
dc.identifier.issn1508-6305-
dc.identifier.issn2544-3186-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/8723-
dc.description.abstractThe author of this article analyses different meanings of mask in Bruno Schulz’s fiction and non-fiction. In his critical statements Schulz contrasts mask with substance, the latter capable of assuming various masks. Taking into account the context of Cinnamon Shops, this can be read as a commentary on Schulz’s writing practice and as a strategy thus to mask his own biography. Another theme discussed in this article is that of the relation between mask and face in Schulz’s short stories. This discussion focuses on the social context of the different representations of the face and on the elimination of dialogues from the narratives: the narrator treats the characters’ facial features as source of knowledge about the world, rather than conversations with them.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectBruno Schulzpl_PL
dc.subjectmaskpl_PL
dc.subjectautobiographypl_PL
dc.subjectmaskapl_PL
dc.subjectautobiografiapl_PL
dc.titlePanmaskarada. Maski i maskowanie u Brunona Schulzapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Tomczok_Panmaskarada.pdf350,63 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons