DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Rymar, Dariusz | - |
dc.date.accessioned | 2019-04-19T10:16:40Z | - |
dc.date.available | 2019-04-19T10:16:40Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | Littera Antiqua, Nr 2 (2011), s. 51-60 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2082-9264. | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/8920 | - |
dc.description.abstract | "Przekonującą wydaje się hipoteza, że praktyczny umysł Greków doszedł do filozofii
wskutek intuicyjnej potrzeby ekonomii myślenia. Helleni spotykali się z nazbyt wieloma
znaczącymi tradycjami religijnymi, by możliwe było stworzenie jakiejś syntezy w postaci
wielkiej pan-religii. Jednocześnie Grecy starali się unikać twardego dogmatyzmu w postaci
sztywnego kanonu religijnego. Wykształcanie się filozofii można zatem tłumaczyć tym, że
godzono się z lokalnymi tradycjami, poszukując zarazem takiego poziomu myślenia, które
byłoby w znacznej mierze niezależne od mitologicznego kontekstu". | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Platon | pl_PL |
dc.subject | Sokrates | pl_PL |
dc.subject | kultura helleńska | pl_PL |
dc.title | Platona spory z helleńską kulturą religijną i artystyczną | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|