DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Grabowska, Barbara | - |
dc.contributor.author | Kania, Karolina | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-09T07:12:25Z | - |
dc.date.available | 2019-05-09T07:12:25Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Lubelski Rocznik Pedagogiczny, T. 36, z. 3 (2017), s. 35-48 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0137-6136 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9060 | - |
dc.description.abstract | Migracje stanowią przedmiot licznych badań specjalistów różnych dyscyplin naukowych. Od niedawna w tej grupie znalazły się migracje o charakterze edukacyjnym realizowane przez kilkunastolatków. Uczniowie, zmieniając na określony czas kraj zamieszkania, świadomie podejmują zadania związane z poznaniem nowej kultury, języka, obyczajów czy zachowań. Przebywając w kraju odmiennym kulturowo podlegają akulturacji. Proces ten ma indywidualny charakter i przebieg oraz związany jest z odczuwaniem szoku kulturowego. Jak przebiega wyjazd na wymianę międzykulturową? Z jakimi wyzwaniami konfrontowani są uczniowie? W jaki sposób przezwyciężają napotkane trudności? | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | wymiany edukacyjne | pl_PL |
dc.subject | szok kulturowy | pl_PL |
dc.subject | młodzież | pl_PL |
dc.subject | AFS | pl_PL |
dc.title | Codzienne zdziwienie? Uczestnicy wymian międzynarodowych wobec szoku kulturowego | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Lubelski Rocznik Pedagogiczny | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.17951/lrp. 2017.36.3.35 | - |
dc.description.references | Adler P. (1975). The transitional experience: An alternative view of culture shock. “Journal of Humanistic Psychology”, vol. 15, no. 4.
Turner J. H. (1998). Socjalizacja. W: tegoż: Socjologia. koncepcje i ich zastosowanie. Zysk i S-ka Wydawnictwo, Poznań. | pl_PL |
dc.description.references | Berry J. (2006). Akulturacja: harmonijne życie pośród dwóch kultur. Tłum. A. Mleczko. “Rocznik Pedagogiczny”, z. 29. | pl_PL |
dc.description.references | Boski P. (2009). Kulturowe ramy zachowań społecznych. Podręcznik psychologii międzykulturowej. Wydawnictwo Naukowe PWN, ACADEMICA Wydawnictwo SWPS, Warszawa. | pl_PL |
dc.description.references | Chutnik M. (2007). Szok kulturowy – przyczyny, konsekwencje, przeciwdziałanie. Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, Kraków. | pl_PL |
dc.description.references | Graves T. (1967). Psychological acculturation in a tri-ethnic community. „South Western Journal of Anthropology”, no 23. za: J. Berry (2006). Akulturacja: harmonijne życie pośród dwóch kultur. Tłum. A. Mleczko. “Rocznik Pedagogiczny”, z. 29. | pl_PL |
dc.description.references | Huber J. (2014). Wprowadzenie. W: F. Brotto, J. Huber, K. Karwacka-Vögele, G. Neuner, R. Ruffino, R. Teutsc: Kompetencje międzykulturowe dla wszystkich. Przygotowanie do życia w różnorodnym świecie. Rada Europy Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa. | pl_PL |
dc.description.references | Kapiszewski A. (1980). Psychologiczne aspekty emigracji i asymilacji. W: H. Kubiak, A. K. Paluch (red.): Założenia teorii asymilacji. Zakład Narodowy im. Ossolińskich Wydawnictwo PAN, Wrocław-Warszawa-Kraków-Gdańsk. | pl_PL |
dc.description.references | Kwaśniewski K. (1982). Zderzenie kultur: tożsamość a aspekty konfliktów i tolerancji. PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.description.references | Zhou Y., Jindal-Snape D., Topping K., Todman J. (2008). Theoretical models of culture shock and adaptation in international students in higher education. “Studies in Higher Education”, T. 33. | pl_PL |
dc.description.references | Van Dyne L., Ang S., Koh C. K. S. (2009). Cultural intelligence. Measurement and scale development. W: M. A. Moodian (red.): Contemporary leadership and intercultural competence. Exploring the cross-cultural dynamics within organizations. Sage, Thousands Oaks. | pl_PL |
dc.description.references | Nowicka E. (1991). Świat człowieka – świat kultury. Systematyczny wykład problemów antropologii kulturowej. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.description.references | Oberg K. (1960). Culture shock: Adjustment to New cultural environments. „Practical Anthropology”, nr 7, s. 177–182. za: Grzymała-Moszczyńska J. (2014). Psychologiczne aspekty powrotów z emigracji – przegląd teoretyczny. „Studia Migracyjne – Przegląd Polonijny” T. 40, nr 4(154). | pl_PL |
dc.description.references | Ruffino R. (2014). Edukacja międzykulturowa i wymiany uczniowskie. W: F. Brotto, J. Huber, K. Karwacka-Vögele, G. Neuner, R. Ruffino, R. Teutsc: Kompetencje międzykulturowe dla wszystkich. Przygotowanie do życia w różnorodnym świecie. Rada Europy Ośrodek Rozwoju Edukacji, Warszawa. | pl_PL |
dc.description.references | Torbiorn I. (1982). Living Abroad: Personal Adjustment and Personnel Policy in the Overseas Setting (Wiley series on studies in occupational stress). John Wiley & Sons Ltd, New York. | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|