Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9165
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDrab, Ewa-
dc.date.accessioned2019-05-21T11:15:57Z-
dc.date.available2019-05-21T11:15:57Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationRomanica Silesiana, No. 2 (2018), s. 62-71pl_PL
dc.identifier.issn2353-9887-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/9165-
dc.description.abstractThe present paper aims at describing Boualem Sansal’s 2084: La fin du monde (2084: The End of the World) in terms of dystopia used to address the question of conflict rooted in the totalitarian ideology. The author focuses on the creation of a dystopian society whose main characteristics, such as control, propaganda or abuse of power, help to portray the divisions introduced by the state and impacting upon the oppositions within and outside the system. Hence, a brief description of the novel’s setting is followed by the outline of three types of conflict: individual, internal and external. Then, the importance of dystopian poetics in the context of the West-Middle East opposition is stressed, which allows to proceed to the interpretation of particular threads of the book. The final part of the reflection compares 2084 with 1984 by George Orwell in an attempt to decide if any consensus is achievable.pl_PL
dc.language.isofrpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectBoualem Sansalpl_PL
dc.subjectconflictpl_PL
dc.subjectdystopiapl_PL
dc.subjecttotalitarianismpl_PL
dc.subjectGeorge Orwellpl_PL
dc.titleLa dystopie musulmane en tant qu’expression du conflit L’exemple de 2084 : La fin du monde de Boualem Sansalpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Drab_La_dystopie_musulmane_en_tant.pdf473,42 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons