Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/9221
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZawojski, Piotr-
dc.date.accessioned2019-05-28T10:03:31Z-
dc.date.available2019-05-28T10:03:31Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationMedialica. Studia Multimedialne z Humanistyki, (Nr 4 (2018)pl_PL
dc.identifier.issn2544-4204-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/9221-
dc.description.abstractTradycyjne media audiowizualne (film, wideo analogowe) zbudowały fundament myślenia o polimedialnych środkach artystycznej kreacji. Dopiero jednak media cyfrowe umożliwiły przejście do świata hybrydyczności rozumianej jako nowa formuła integracji rozmaitych składowych (części), które tworzą obiekty (całości) w ramach bazowej struktury cyfrowego kodowania. Programy i programowalność to rodzaj języka teraźniejszości; tym językiem posługują się artyści, a teoretycy nie tylko powinni się go uczyć – powinni go zrozumieć i traktować jako narzędzie kreacji dzieł nowomedialnych. By jednak tak się stało, konieczna jest wymiana myśli, ale też zbadanie nowego modelu kooperacji, w którym relację mistrz – uczeń zastąpimy relacją uczeń – uczeń, czy też formułą: uczmy się nawzajem i pracujmy razem, co bliskie jest idei DIWO (Do It With Others).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectpostmediapl_PL
dc.subjectsztuka mediówpl_PL
dc.subjecthybrydy medialnepl_PL
dc.subjectpostobrazypl_PL
dc.subjectcyberkulturapl_PL
dc.subjecttechnokulturapl_PL
dc.titleOd sztuki mediów (audiowizualnych) do sztuki postmediów (hybrydycznych). Perspektywa teoretyczna (przez praktykę weryfikowana)pl_PL
dc.typePrezentacjapl_PL
dc.description.referencesIngrid Hoelzl, Rémi Marie, Softimage. Towards a New Theory of the Digital Image. Intellect. Bristol, Chicago 2015.pl_PL
dc.description.referencesIngrid Hoelzl, Rémi Marie, From Softimage to Postimage. „Leonardo” 2017, vol. 50, nr 1.pl_PL
dc.description.referencesSarah Kember, Joanna Zylinska, Life After New Media. Mediation As a Vital Process. MIT Press. Cambridge MA, London 2012.pl_PL
dc.description.referencesW.J.T. Mitchell, Four Fundamentals Concepts of Image Science. W: Visual Literacy. Red. James Elkins. Routledge. New York, London 2007.pl_PL
dc.description.referencesW.J.T. Mitchell, Image Science. Iconology, Visual Culture, and Media Aesthetics. University of Chicago Press. Chicago 2015.pl_PL
dc.description.referencesAnna Nacher, Media lokacyjne. Ukryte życie obrazów. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2016.pl_PL
dc.description.referencesJames Remes, Motion(less) Picture. The Cinema of Stasis. Columbia University Press. New York 2015.pl_PL
dc.description.referencesEwa Wójtowicz, Sztuka w kulturze postmedialnej. Wydawnictwo Naukowe Katedra. Gdańsk 2016.pl_PL
dc.description.referencesPiotr Zawojski, Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Wydanie II poprawione. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice 2018.pl_PL
dc.description.referencesPiotr Zawojski, Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów. Oficyna Naukowa. Warszawa 2012.pl_PL
dc.description.referencesPiotr Zawojski (red.), Klasyczne dzieła sztuki owych mediów. Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów. Katowice 2015.pl_PL
dc.description.referencesPiotr Zawojski, Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu. 13muz. Szczecin 2015.pl_PL
dc.description.referencesPiotr Zawojski, Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016.pl_PL
dc.description.referencesSiegfried Zielinski, [… After the Media]. News from Slow-Fading Twentieth Century. Univocal. Minneapolis 2013.pl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zawojski_Od_sztuki_mediów.pdf203,51 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons