DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Zawojski, Piotr | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-28T10:03:31Z | - |
dc.date.available | 2019-05-28T10:03:31Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Medialica. Studia Multimedialne z Humanistyki, (Nr 4 (2018) | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2544-4204 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9221 | - |
dc.description.abstract | Tradycyjne media audiowizualne (film, wideo analogowe) zbudowały fundament myślenia o polimedialnych środkach artystycznej kreacji. Dopiero jednak media cyfrowe umożliwiły przejście do świata hybrydyczności rozumianej jako nowa formuła integracji rozmaitych składowych (części), które tworzą obiekty (całości) w ramach bazowej struktury cyfrowego kodowania. Programy i programowalność to rodzaj języka teraźniejszości; tym językiem posługują się artyści, a teoretycy nie tylko powinni się go uczyć – powinni go zrozumieć i traktować jako narzędzie kreacji dzieł nowomedialnych. By jednak tak się stało, konieczna jest wymiana myśli, ale też zbadanie nowego modelu kooperacji, w którym relację mistrz – uczeń zastąpimy relacją uczeń – uczeń, czy też formułą: uczmy się nawzajem i pracujmy razem, co bliskie jest idei DIWO (Do It With Others). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | postmedia | pl_PL |
dc.subject | sztuka mediów | pl_PL |
dc.subject | hybrydy medialne | pl_PL |
dc.subject | postobrazy | pl_PL |
dc.subject | cyberkultura | pl_PL |
dc.subject | technokultura | pl_PL |
dc.title | Od sztuki mediów (audiowizualnych) do sztuki postmediów (hybrydycznych). Perspektywa teoretyczna (przez praktykę weryfikowana) | pl_PL |
dc.type | Prezentacja | pl_PL |
dc.description.references | Ingrid Hoelzl, Rémi Marie, Softimage. Towards a New Theory of the Digital Image. Intellect. Bristol, Chicago 2015. | pl_PL |
dc.description.references | Ingrid Hoelzl, Rémi Marie, From Softimage to Postimage. „Leonardo” 2017, vol. 50, nr 1. | pl_PL |
dc.description.references | Sarah Kember, Joanna Zylinska, Life After New Media. Mediation As a Vital Process. MIT Press. Cambridge MA, London 2012. | pl_PL |
dc.description.references | W.J.T. Mitchell, Four Fundamentals Concepts of Image Science. W: Visual Literacy. Red. James Elkins. Routledge. New York, London 2007. | pl_PL |
dc.description.references | W.J.T. Mitchell, Image Science. Iconology, Visual Culture, and Media Aesthetics. University of Chicago Press. Chicago 2015. | pl_PL |
dc.description.references | Anna Nacher, Media lokacyjne. Ukryte życie obrazów. Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Kraków 2016. | pl_PL |
dc.description.references | James Remes, Motion(less) Picture. The Cinema of Stasis. Columbia University Press. New York 2015. | pl_PL |
dc.description.references | Ewa Wójtowicz, Sztuka w kulturze postmedialnej. Wydawnictwo Naukowe Katedra. Gdańsk 2016. | pl_PL |
dc.description.references | Piotr Zawojski, Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii. Wydanie II poprawione. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego. Katowice 2018. | pl_PL |
dc.description.references | Piotr Zawojski, Sztuka obrazu i obrazowania w epoce nowych mediów. Oficyna Naukowa. Warszawa 2012. | pl_PL |
dc.description.references | Piotr Zawojski (red.), Klasyczne dzieła sztuki owych mediów. Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów. Katowice 2015. | pl_PL |
dc.description.references | Piotr Zawojski, Bio-techno-logiczny świat. Bio art oraz sztuka technonaukowa w czasach posthumanizmu i transhumanizmu. 13muz. Szczecin 2015. | pl_PL |
dc.description.references | Piotr Zawojski, Technokultura i jej manifestacje artystyczne. Medialny świat hybryd i hybrydyzacji. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2016. | pl_PL |
dc.description.references | Siegfried Zielinski, [… After the Media]. News from Slow-Fading Twentieth Century. Univocal. Minneapolis 2013. | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|