Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/986
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorChrist, Magdalena-
dc.contributor.authorSzmigiel, Marta-
dc.date.accessioned2018-03-07T14:00:38Z-
dc.date.available2018-03-07T14:00:38Z-
dc.date.issued2016-12-
dc.identifier.citationEdukacja Elementarna w Teorii i Praktyce, Vol 11, No 4(42) (2016), s. 81-98pl_PL
dc.identifier.issn1896-2327-
dc.identifier.issn2353-7787-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/986-
dc.descriptionArtykuł dostępny on-line: https://czasopisma.ignatianum.edu.pl/index.php/eetp/article/view/663pl_PL
dc.description.abstractTekst ma na celu prezentację doświadczeń zebranych podczas realizacji modułu fakultatywnego pt. „Pedagogika przygody”, w którym uczestniczyli studenci pedagogiki na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego. Zaprezentowane zostaną również wyniki pilotażowych badań ankietowych dotyczących pedagogiki przygody i gier terenowych, przeprowadzonych wśród studentów. W tekście znajdzie się także odniesienie do metody pracy o nazwie live action role-playing (larp). Zaprezentowane zostaną wyniki badań pilotażowych z zastosowaniem larpów, przeprowadzonych w klasie pierwszej szkoły podstawowej w Piekarach Śląski. Głównym celem badań była weryfikacja założenia, że gra fabularna w postaci live action role-playing, oparta o autorski scenariusz, wpływa na integracje dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zastosowano metodę quasi-eksperymentu pedagogicznego oraz studium przypadku. Podjęte działania polegały na poprowadzeniu larpa z grupą dzieci, które są na etapie wzajemnego poznawania się. Zastosowano technikę obserwacji skategoryzowanej. Studium przypadku zostało uzupełnione swobodną rozmową z poszczególnymi dziećmi. Do przeprowadzenia badań skonstruowano autorskie narzędzie pt. „Arkusz obserwacji integracji grupowej” oraz autorski scenariusz live action role-playing pt. „W Baśniowej Krainie”. Na podstawie przeprowadzonych badań można stwierdzić, że live action role-playing w pracy z grupą pomagają odpowiednio zbudować jej strukturę i wspierają kształtowanie się pozytywnych relacji w grupie. Larp umożliwia przeżywanie, doświadczenie i poznanie, co z kolei pozwoliło uczestnikom gry zacieśnić istniejące między nimi relacje.pl_PL
dc.description.sponsorshipUniwersytet Śląski w Katowicachpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherAkademia Ignatianum w Krakowie Wydział Pedagogiczny Instytut Nauk o Wychowaniupl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpedagogika przygodypl_PL
dc.subjectlive action role-playing (larp)pl_PL
dc.subjectgra terenowapl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectwychowaniepl_PL
dc.subjectsocjalizacjapl_PL
dc.titleOd gier terenowych po larpy, czyli pedagogika przygody w procesie edukacji i socjalizacji odbiorców w różnych grupach wiekowychpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dcterms.referencesDomagalski D, Wartość dodana w LARP-ach, [w:] LARP. Twarze i maski, red. K. Chmielewski, Gdański Klub Fantastyki, Gdańsk 2013. Gass M., Transfer of learning in Adventure Education, [w:] Adventure Education, red. J. Miles, S. Priest, Venture Publishing, 1999. Labenz P., Zagrajmy bez mechaniki, [w:] Konferencja LARPowa 14-15 stycznia 2012, red. J. Tabisz, Stowarzyszenie Wielosfer, Wrocław 2012. Leśny A., Pedagogika przygody – konteksty teoretyczne, [w:] Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie, red. A. Bąk, A. Leśny, E. Palmer-Kabacińska, Fundacja Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2014. Michl W., Pedagogika przeżyć, tłum. D. Kozieł, Wydawnictwo WAM, Kraków 2011. Palmer-Kabacińska E., Edukacja przygodą a harcerstwo – (nie) znane i (czy) zapomniane, [w:] Przygoda w edukacji i edukacja w przygodzie, red. A. Bąk, A. Leśny, E. Palmer-Kabacińska, Fundacja Pracownia Nauki i Przygody, Warszawa 2014. Tabisz J., Leksykon Pojęć, [w:] Konferencja LARPowa 14-15 stycznia 2012, red. J. Tabisz, Stowarzyszenie Wielosfer, Wrocław 2012. Ziętkiewicz E., Integracja w edukacji wczesnoszkolnej, Polski Dom Wydawniczy „Ławica”, Poznań 1997, s. 24-27. Zioło B., Flamingi i pingwiny, [w:] KOLA -Konferencja LARPowa 11-13 stycznia 2013, red. J. Tabisz, Stowarzyszenie Wielosfer, Wrocław 2012.pl_PL
dc.relation.journalEdukacja Elementarna w Teorii i Praktycepl_PL
dc.identifier.doi10.14632/eetp.2016.11.42.81-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Christ_Od_gier_terenowych_po_larpy.pdf351,94 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons