Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/9914
Tytuł: | Wybrane aspekty sytuacji szkolnej ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w procesie kształcenia integracyjnego |
Autor: | Gajdzica, Zenon |
Słowa kluczowe: | dzieci niepełnosprawne; edukacja; rehabilitacja; dzieci uzdolnione; upośledzenie umysłowe; kształcenie integracyjne |
Data wydania: | 2008 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. Stankowski (red.), "Nauczyciel i rodzina w świetle specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka : (szkic monograficzny)" (S. 164-178). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | The mian aim of this article is to present the results of the study on the sociometric conditions
of handicapped students in the integrative school, and the role a classmate performs
in this school. The article contains an outline of the accepted role category and potential effects
of its fulfillment in the context of school functions. The subject-matter constitutes a presentation
of the findings concerning the sociometric conditions of a child with a slight
mental handicap in the integrative classroom. The interpretation of the results was illustrated
in the context of a widely-understood school maladjustment. The conclusive remarks
indicate the possible and obligatory practical solutions. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/9914 |
ISBN: | 9788322617106 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|