DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Zalewska-Bujak, Małgorzata | - |
dc.date.accessioned | 2019-08-01T06:49:03Z | - |
dc.date.available | 2019-08-01T06:49:03Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | H. Rusek, A. Górniok-Naglik, J. Oleksy (red.), "Oświata w otoczeniu burzliwym : migotliwe konteksty i perspektywy rozwoju współczesnej edukacji" (S. 253-263). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-1676-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10384 | - |
dc.description.abstract | Współcześnie i w niedalekiej przeszłości wielu autorów podejmuje i podejmowało wątki dotyczące problemów edukacji na przełomie XX i XXI stulecia, podkreślając złożoność czynników warunkujących obecne funkcjonowanie oświaty oraz osadzonych w niej uczniów i nauczycieli. Dokonując charakterystyki procesów znamionujących świat u progu trzeciego tysiąclecia, wskazać należy na: globalizację życia oraz międzynarodowy charakter problemów wymagających rozwiązania; przechodzenie od społeczeństwa przemysłowego do postindustrialnego i informacyjnego oraz do gospodarki opartej na wiedzy; zakłócenia postępu naukowego i technologicznego; przechodzenie do myślenia strategicznego, długofalowego, innowacyjnego i antycypacyjnego. (fragment tekstu) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | współczesna edukacja | pl_PL |
dc.subject | problemy | pl_PL |
dc.subject | zawód nauczyciela | pl_PL |
dc.subject | przemiany | pl_PL |
dc.subject | XX-XXI wiek | pl_PL |
dc.subject | uczniowie | pl_PL |
dc.title | Obraz i przemiany zawodu nauczyciela w trzecim tysiącleciu | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|