Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10658
Tytuł: Styl funkcjonalny języka czeskiej reklamy telewizyjnej
Autor: Tkaczewski, Dariusz
Słowa kluczowe: język czeski; reklama telewizyjna; mass media
Data wydania: 1996
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: A. J. Bluszcz, D. Tkaczewski (red.), "Rozwarstwienie stylistyczne języków słowiańskich : style funkcjonalne i stylizacje literackie : II Międzynarodowa Konferencja Naukowa. Katowice- Bytków, 24-25.05.1996" (S. 127-139). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: Rozwijające się burzliwie po 1989 roku środki masowego przekazu w Polsce i Czechach zaczynają stopniowo wyrastać na czwartą „informacyjną” władzę, obok tych ustalonych w klasycznym modelu państwa - ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej. Jest to proces chyba prawidłowy dla społeczeństwa wchodzącego energicznie w kapitalistyczny świat gospodarki rynkowej. Mass media przestały chyba pełnić dawną, ograniczającą je rolę „pasa transmisyjnego od władzy do rządzonych” czy tuby propagandowej. Na szczęście ostatnimi czasy brak tu propagandy (często kłamliwej) w dawnym stylu; jej miejsce zajęła chłodna, obiektywna informacja i wyważony komentarz1. Celem uczciwych-ideowych dzien-nikarzy i redaktorów staje się niezależność, wiarygodność i prawda1 2. Dla innych zaś komercja, sensacja, skandal, manipulacja i szybki zysk stanowią motywację i siłę sprawczą ich publikatorskich działań...[...]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10658
ISBN: 8390709600
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Tkaczewski_Styl_funkcjonalny_jezyka_czeskiej_reklamy.pdf900,58 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons