Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/10658
Tytuł: | Styl funkcjonalny języka czeskiej reklamy telewizyjnej |
Autor: | Tkaczewski, Dariusz |
Słowa kluczowe: | język czeski; reklama telewizyjna; mass media |
Data wydania: | 1996 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | A. J. Bluszcz, D. Tkaczewski (red.), "Rozwarstwienie stylistyczne języków słowiańskich : style funkcjonalne i stylizacje literackie : II Międzynarodowa Konferencja Naukowa. Katowice- Bytków, 24-25.05.1996" (S. 127-139). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | Rozwijające się burzliwie po 1989 roku środki masowego przekazu
w Polsce i Czechach zaczynają stopniowo wyrastać na czwartą „informacyjną”
władzę, obok tych ustalonych w klasycznym modelu państwa - ustawodawczej,
wykonawczej i sądowniczej. Jest to proces chyba prawidłowy dla
społeczeństwa wchodzącego energicznie w kapitalistyczny świat gospodarki
rynkowej. Mass media przestały chyba pełnić dawną, ograniczającą je rolę
„pasa transmisyjnego od władzy do rządzonych” czy tuby propagandowej. Na
szczęście ostatnimi czasy brak tu propagandy (często kłamliwej) w dawnym
stylu; jej miejsce zajęła chłodna, obiektywna informacja i wyważony komentarz1.
Celem uczciwych-ideowych dzien-nikarzy i redaktorów staje się niezależność,
wiarygodność i prawda1 2. Dla innych zaś komercja, sensacja, skandal,
manipulacja i szybki zysk stanowią motywację i siłę sprawczą ich publikatorskich
działań...[...] |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10658 |
ISBN: | 8390709600 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|