Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/10977
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAleksandrowicz, Joanna-
dc.date.accessioned2019-09-19T12:49:38Z-
dc.date.available2019-09-19T12:49:38Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationB. Kita, M. Kempna-Pieniążek (red.), "Filmowe pejzaże Europy" (S. 133-160). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-3169-0-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/10977-
dc.description.abstractRóżnorodność hiszpańskich krajobrazów fascynowała filmowców już od narodzin kinematografii, a filmowe pejzaże bardzo szybko stały się znakami tożsamości i symbolami kultur regionalnych. Kino współczesne, mimo inaczej rozłożonych akcentów i odmiennych uwarunkowań ideologicznych, wyraźnie odwołuje się do tradycji, w której to, co lokalne, zderza się z tym, co narodowe. Kwestia regionalizmu ma zresztą związek także z samą produkcją filmową i niewątpliwie wymaga tu metodologicznego uściślenia.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectKino europejskiepl_PL
dc.subjectKrajobraz w kiniepl_PL
dc.titlePejzaże wyobrażone : Kraj Basków i Andaluzja w kinie hiszpańskimpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Aleksandrowicz_Pejzaze_wyobrazone.pdf1,3 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons