DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kempna-Pieniążek, Magdalena | - |
dc.date.accessioned | 2019-09-20T11:53:51Z | - |
dc.date.available | 2019-09-20T11:53:51Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | B. Kita, M. Kempna-Pieniążek (red.), "Filmowe pejzaże Europy" (S. 201-225). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 9788322631690 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/10989 | - |
dc.description.abstract | W niniejszym eseju autor chciałaby pokazać, że pejzażowy wątek ściśle
wiąże się z charakterystyczną dla kina Dumonta refleksją nad rzeczywistością,
w której tradycyjne systemy wartości zostały zakwestionowane
lub wręcz zdegradowane. Funkcjonujące w tych dziełach krajobrazy nie
służą kontemplacji w rozumieniu kina tradycyjnych duchowości. Panoramy
prowincjonalnych miasteczek nie tchną tu spokojem, lecz marazmem,
a natura nie jest (tylko) źródłem piękna lub poczucia równowagi – często
skrywa ohydę pierwotnych instynktów i spektakl brutalnej śmierci. W pewien
sposób jej żywotność i zdolność do cyklicznego odradzania się kontrastują
z wewnętrzną pustką cywilizacji naznaczonej poczuciem kresu. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Kino europejskie | pl_PL |
dc.subject | Krajobraz w kinie | pl_PL |
dc.title | Dumontland : pejzaż duchowej pustyni | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|