Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11107
Tytuł: Lekcje języka polskiego w perspektywie antropocentryczno-kulturowej
Autor: Ogłoza, Ewa
Słowa kluczowe: dydaktyka literatury; dydaktyka języka polskiego
Data wydania: 2002
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: H. Synowiec (red.), "W kręgu zagadnień dydaktyki języka i literatury polskiej : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Edwardowi Polańskiemu" (S. 344-349). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: "Nurt antropocentryczno-kulturowy wyodrębnił w dydaktyce literatury Jan Polakowski, dostrzegając w publikacjach z lat osiemdziesiątych idee dydaktyki podmiotowej. Nazwa wskazuje na dwa filary, na których opiera się omawiany nurt. Są to: podmiot uczący się literatury (antropocentryczny punkt wyjścia) i współczesne środowisko kulturowe. Za charakterystyczne cechy omawianego nurtu uznał J. Polakowski między innymi dużą liczbę badań diagnostycznych, rozwój refleksji metodologicznej oraz budowanie teorii kształcenia literackiego w nawiązaniu do wyników diagnozy. W refleksji teoretycznej, charakterystycznej dla nurtu antropocentryczno-kulturowego dostrzegał badacz kilka wątków, które zaznaczyły się również w jego pracach."[…] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11107
ISBN: 8322611455
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ogloza_lekcje_jezyka_polskiego_w_perspektywie.pdf499,87 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons