Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/11107
Tytuł: | Lekcje języka polskiego w perspektywie antropocentryczno-kulturowej |
Autor: | Ogłoza, Ewa |
Słowa kluczowe: | dydaktyka literatury; dydaktyka języka polskiego |
Data wydania: | 2002 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | H. Synowiec (red.), "W kręgu zagadnień dydaktyki języka i literatury polskiej : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Edwardowi Polańskiemu" (S. 344-349). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Nurt antropocentryczno-kulturowy wyodrębnił w dydaktyce literatury Jan Polakowski, dostrzegając w publikacjach z lat osiemdziesiątych idee dydaktyki podmiotowej. Nazwa wskazuje na dwa filary, na których opiera się omawiany nurt. Są to: podmiot uczący się literatury (antropocentryczny punkt wyjścia) i współczesne środowisko kulturowe. Za charakterystyczne cechy omawianego nurtu uznał J. Polakowski między innymi dużą liczbę badań diagnostycznych, rozwój refleksji metodologicznej oraz budowanie teorii kształcenia literackiego w nawiązaniu do wyników diagnozy. W refleksji teoretycznej, charakterystycznej dla nurtu antropocentryczno-kulturowego dostrzegał badacz kilka wątków, które zaznaczyły się również w jego pracach."[…] (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11107 |
ISBN: | 8322611455 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|