Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11121
Tytuł: Sprawność językowa we współczesnej edukacji językowej
Autor: Żydek-Bednarczuk, Urszula
Słowa kluczowe: dydaktyka języka polskiego; sprawność językowa
Data wydania: 2002
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: H. Synowiec (red.), "W kręgu zagadnień dydaktyki języka i literatury polskiej : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Edwardowi Polańskiemu" (S. 119-126). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: "Pojęcie sprawności językowej w dzisiejszej edukacji należy traktować w sposób szczególny. W zreformowanej szkole stanowi ona punkt wyjścia określenia zadań i celów szkoły. Rozumienie pojęcia „sprawność językowa” jest niejednoznaczne. Przegląd definicji ma na celu pokazanie różnorodności traktowania jej zarówno w językoznawstwie, jak i dydaktyce. W Słowniku języka polskiego w miejsce sprawności językowej mamy umiejętności określane jako „praktyczna znajomość, biegłość i zdolność wykonania czegoś”. W próbach zestawienia terminów „sprawność” - „umiejętność” na plan pierwszy wysuwają się te sprawności, które nazywają dobrze opanowaną i wyćwiczoną umiejętność lub też takie, które sprawnością określają nie tylko umiejętność, ale również potrzebną do jej wykonania wiedzę." […] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11121
ISBN: 8322611455
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zydek_Bednarczuk_sprawnosc_jezykowa_we_wspolczesnej_edukacji.pdf582,98 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons