Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/11121
Tytuł: | Sprawność językowa we współczesnej edukacji językowej |
Autor: | Żydek-Bednarczuk, Urszula |
Słowa kluczowe: | dydaktyka języka polskiego; sprawność językowa |
Data wydania: | 2002 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | H. Synowiec (red.), "W kręgu zagadnień dydaktyki języka i literatury polskiej : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Edwardowi Polańskiemu" (S. 119-126). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Pojęcie sprawności językowej w dzisiejszej edukacji należy traktować w sposób szczególny. W zreformowanej szkole stanowi ona punkt wyjścia określenia zadań i celów szkoły. Rozumienie pojęcia „sprawność językowa” jest niejednoznaczne. Przegląd definicji ma na celu pokazanie różnorodności traktowania jej zarówno w językoznawstwie, jak i dydaktyce. W Słowniku języka polskiego w miejsce sprawności językowej mamy umiejętności określane jako „praktyczna znajomość, biegłość i zdolność wykonania czegoś”. W próbach zestawienia terminów „sprawność” - „umiejętność” na plan pierwszy wysuwają się te sprawności, które nazywają dobrze opanowaną i wyćwiczoną umiejętność lub też takie, które sprawnością określają nie tylko umiejętność, ale również potrzebną do jej wykonania wiedzę." […] (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11121 |
ISBN: | 8322611455 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|