Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11127
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAdamczykowa, Zofia-
dc.date.accessioned2019-10-03T10:28:47Z-
dc.date.available2019-10-03T10:28:47Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.citationH. Synowiec (red.), "W kręgu zagadnień dydaktyki języka i literatury polskiej : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Edwardowi Polańskiemu" (S. 163-170). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn8322611455-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11127-
dc.description.abstract"Jak wyjaśnia Stanisław Kot1 2, Ustawy... są dziełem łacińskim, wydanym anonimowo pod tytułem Ordinationes visitationis apostolicae pro provincia polona clericorum regularium pauperum matris dei scholarum piarum. Anno domini MDCCLIII. Wydrukowano je w formie grubego tomu, składającego się z czterech części, po wizytacji apostolskiej prowadzonej w kolegiach pijarskich przez Komorowskiego, przyjaciela Konarskiego. Dotyczą zarówno szkół pijarskich, jak i Collegium Nobilium, i nie ma wątpliwości, że bez mała w całości są dziełem autorskim ówczesnego reformatora szkolnictwa Stanisława Konarskiego, który z niezwykłą energią przenosił do szkolnictwa polskiego doświadczenia europejskie." […] (fragm.)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subject"Ustawy szkolne"pl_PL
dc.subjectStanisław Konarskipl_PL
dc.titleU źródeł nowoczesności : ćwiczenia stylistyczno-kompozycyjne w świetle "Ustaw szkolnych" Stanisława Konarskiegopl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Adamczykowa_u_zrodel_nowoczesnosci_cwiczenia.pdf597,62 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons