http://hdl.handle.net/20.500.12128/11148
Tytuł: | Nowy język – nowy ogląd świata |
Autor: | Tambor, Jolanta Achtelik, Aleksandra |
Słowa kluczowe: | nauczanie języka obcego; kompetencje socjokulturowe; interferencje kulturowe |
Data wydania: | 2016 |
Wydawca: | Katowice : Oficyna Wydawnicza Wacław Walasek |
Źródło: | D. Pawelec, M. Waga, J. Witek (red.), Światła biblioteki otwartej : rola biblioteki akademickiej w kształtowaniu społeczeństwa obywatelskiego. (S. 85-94). Katowice : Oficyna Wydawnicza Wacław Walasek. |
Abstrakt: | W literaturze dotyczącej nauczania języka polskiego jako obcego występuje wiele definicji nauczania języka obcego, drugiego, docelowego i równie wiele definicji/określeń tegoż właśnie nauczanego języka. Nazwa nauczanego języka w przypadku podjętego przez nas zagadnienia ma dość istotne znaczenie. Możemy bowiem sądzić, że przyjęcie opcji: „język, który posiadam jest językiem ojczystym, uczę się języka obcego”, stwarza sytuację: „opanowuję ten język w celach komunikacyjnych, nie muszę się z nim utożsamiać”. Z kolei opcja: „ten język, którego się uczę (drugi, docelowy) traktuję jako ojczysty ze względu na swoje pochodzenie, istniejącą/rodzącą się/rozbudzaną/dojrzewającą tożsamość (czy raczej identyfikację narodową czy etniczną)” – co jest sytuacją dość sporej liczby młodzieży funkcjonującej na emigracji – prowadzi przynajmniej w założeniach, w mniej lub bardziej uświadamianej motywacji do chęci utożsamiania się ze znaczeniami i wartościami niesionymi przez ów przyswajany język. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11148 |
ISBN: | 9788365694546 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (BUŚ) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Tambor_Nowy_jezyk.pdf | 299,96 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons