Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/11190
Tytuł: | O kilku przykładach wykorzystywania rozwoju myśli językoznawczej w praktyce szkolnej |
Autor: | Grybosiowa, Antonina |
Słowa kluczowe: | językoznawstwo; nauczanie języka polskiego |
Data wydania: | 2002 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | H. Synowiec (red.), "W kręgu zagadnień dydaktyki języka i literatury polskiej : księga jubileuszowa dedykowana Profesorowi Edwardowi Polańskiemu" (S. 86-93). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | "Na konferencji na temat nauczania przedmiotów językoznawczych na studiach wyższych, którą zorganizował Zakład Współczesnego Języka Polskiego UMSC-u w 1998, zetknęłam się z opinią, iż jest rzeczą znaną i normalną znaczne opóźnienie w zastosowaniu nowych teorii w nauczaniu szkolnym. Tak sformułowana opinia dała mi do myślenia. Czy zawartą w niej implicite aprobatę pozostania przez dziesiątki lat w kręgu utartych w praktyce założeń teoretycznych w szkole, przygotowującej albo tylko, aż tylko do życia we współczesnym społeczeństwie, w którym tytuł rozprawy J. L. Austina How to Do Things with Words można uznać za metaforyczne ujęcie funkcji języka, albo także do dalszych rozbudowanych dziś studiów humanistycznych, należałoby traktować jako wyrok? Czy rzeczywiście istnieją jakieś niepokonalne, nieprzekraczalne bariery, które by z góry wykluczały szybszy przepływ informacji z uniwersytetu ku szkole średniej i podstawowej?" […] (fragm.) |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11190 |
ISBN: | 8322611455 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|