DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Sorkowicz, Anastazja | - |
dc.date.accessioned | 2019-10-15T12:57:34Z | - |
dc.date.available | 2019-10-15T12:57:34Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.citation | Z. Gajdzica (red.), "Aktywny w szkole - aktywny w życiu : narzędzia pedagogiczne w kształtowaniu środowiska edukacyjnego : budowanie aktywności edukacyjnej" (S. 25-27). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-226-1867-7 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11346 | - |
dc.description.abstract | "1. Planowanie dydaktyczne jako element kierowania uczeniem się uczniów (wprowadzenie do tematu: konieczność
planowania poważnych przedsięwzięć – słuchanie tekstu dotyczącego celowości planowania.
Skutki planowania, ćwiczenie indywidualne – opracowanie planu własnego rozwoju, dyskusja).
2. Strategie kierowania pracą uczniów: style relacyjny i zadaniowy (porównanie – wykład z prezentacją
multimedialną, przykłady). Określenie własnego stylu pracy – ankieta, mapa wyobrażeń swojej roli
zawodowej; konsekwencje przyjmowania wybranej strategii.
3. Plan jako wytyczna działania nastawiona na organizowanie uczenia się uczniów – cechy dobrego planu.
Etapy planowania dydaktycznego: planowanie kierunkowe, wynikowe i metodyczne – konieczność
zachowania kolejności planowania,, kolejność i części planu metodycznego, porównanie planu metodycznego
lekcji tradycyjnej i lekcji współczesnej (wykład z prezentacją multimedialną, praca w grupach
zadaniowych – slogany reklamujące planowanie, sporządzenie kontraktu).
4. Gospodarowanie czasem ucznia (kategorie czasu pracy ucznia: czas planowany, czas przydzielony,
czas zajęty, czas wykorzystany, czas niezbędny dla poszczególnych uczniów; problem kurczenia się
czasu, umiejętne regulowanie czasu pracy uczniów – wykład z prezentacją multimedialną, praca
w grupach – burza mózgów nt. „Sposoby radzenia sobie z kurczącym się czasem”).
5. Zasady planowania dydaktycznego (pięć klasycznych zasad nauczania: świadomości, przystępności,
poglądowości, systematyczności i trwałości; praca w grupach – tworzenie katalogu zasad, formułowanie
własnych zasad dydaktycznych w formie zdań rozkazujących, rozmowa kierowana).
6. Zalety i wady planowania dydaktycznego – szukanie argumentów na korzyść planowania lub przeciw
niemu. Spirala edukacyjna (praca w grupach, burza mózgów, analiza przykładów).
7. Trudności związane z planowaniem (przykłady konkretnych problemów, praca w grupach – szukanie
konstruktywnych rozwiązań, ćwiczenie: kryształ kompetencji planistycznych nauczyciela).
8. Podsumowanie zajęć." [fragment tekstu] | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | planowanie dydaktyczne | pl_PL |
dc.subject | uczniowie | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | dydaktyka | pl_PL |
dc.title | Planowanie procesu uczenia się ucznia przez nauczyciela | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|