Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11346
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSorkowicz, Anastazja-
dc.date.accessioned2019-10-15T12:57:34Z-
dc.date.available2019-10-15T12:57:34Z-
dc.date.issued2008-
dc.identifier.citationZ. Gajdzica (red.), "Aktywny w szkole - aktywny w życiu : narzędzia pedagogiczne w kształtowaniu środowiska edukacyjnego : budowanie aktywności edukacyjnej" (S. 25-27). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.identifier.isbn978-83-226-1867-7-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11346-
dc.description.abstract"1. Planowanie dydaktyczne jako element kierowania uczeniem się uczniów (wprowadzenie do tematu: konieczność planowania poważnych przedsięwzięć – słuchanie tekstu dotyczącego celowości planowania. Skutki planowania, ćwiczenie indywidualne – opracowanie planu własnego rozwoju, dyskusja). 2. Strategie kierowania pracą uczniów: style relacyjny i zadaniowy (porównanie – wykład z prezentacją multimedialną, przykłady). Określenie własnego stylu pracy – ankieta, mapa wyobrażeń swojej roli zawodowej; konsekwencje przyjmowania wybranej strategii. 3. Plan jako wytyczna działania nastawiona na organizowanie uczenia się uczniów – cechy dobrego planu. Etapy planowania dydaktycznego: planowanie kierunkowe, wynikowe i metodyczne – konieczność zachowania kolejności planowania,, kolejność i części planu metodycznego, porównanie planu metodycznego lekcji tradycyjnej i lekcji współczesnej (wykład z prezentacją multimedialną, praca w grupach zadaniowych – slogany reklamujące planowanie, sporządzenie kontraktu). 4. Gospodarowanie czasem ucznia (kategorie czasu pracy ucznia: czas planowany, czas przydzielony, czas zajęty, czas wykorzystany, czas niezbędny dla poszczególnych uczniów; problem kurczenia się czasu, umiejętne regulowanie czasu pracy uczniów – wykład z prezentacją multimedialną, praca w grupach – burza mózgów nt. „Sposoby radzenia sobie z kurczącym się czasem”). 5. Zasady planowania dydaktycznego (pięć klasycznych zasad nauczania: świadomości, przystępności, poglądowości, systematyczności i trwałości; praca w grupach – tworzenie katalogu zasad, formułowanie własnych zasad dydaktycznych w formie zdań rozkazujących, rozmowa kierowana). 6. Zalety i wady planowania dydaktycznego – szukanie argumentów na korzyść planowania lub przeciw niemu. Spirala edukacyjna (praca w grupach, burza mózgów, analiza przykładów). 7. Trudności związane z planowaniem (przykłady konkretnych problemów, praca w grupach – szukanie konstruktywnych rozwiązań, ćwiczenie: kryształ kompetencji planistycznych nauczyciela). 8. Podsumowanie zajęć." [fragment tekstu]pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKatowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiegopl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectplanowanie dydaktycznepl_PL
dc.subjectuczniowiepl_PL
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectdydaktykapl_PL
dc.titlePlanowanie procesu uczenia się ucznia przez nauczycielapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sorkowicz_Planowanie_procesu_uczenia_sie_ucznia_przez_nauczyciela.pdf915,3 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons