Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/11862
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorOlszewski, Krzysztof-
dc.date.accessioned2019-12-13T10:43:10Z-
dc.date.available2019-12-13T10:43:10Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifier.citationK. Wilkoszewska (red.), "Estetyka transkulturowa" (S. 241-250). Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITASpl_PL
dc.identifier.isbn83-242-0424-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/11862-
dc.description.abstractNiniejszy artykuł jest próbą analizy sposób wyrażania buddyjskiej koncepcji teologicznej o niestałości tego świata (mujokan) w literaturze i malarstwie japońskim z epoki Heian. Pokazano, za pomocą jak różnorodnych symboli, czy alegorii była owa koncepcja buddyjska parafrazowana na język sztuki. Tym samym w artykule został też ukazany wpływ, jaki omawiane pojęcie teologiczne wywarło na estetykę japońską, szczególnie na przełomie X/XI w.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherKraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITASpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectHeianpl_PL
dc.subjectbuddyzmpl_PL
dc.subjectestetyka japońskapl_PL
dc.title"Kolor kwiatów drzewa śala przypomina, że wszystko co rozkwita, niechybnie szczeźnie" - o wpływie nauki buddyjskiej o niestałości wszechrzeczy (mujokan) na estetykę japońską okresów Heian i Kamakura (IX-XIV ww.)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bookPartpl_PL
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Olszewski_kolor_kwiatow_drzewa_sala_przypomina.pdf1,03 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons