DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Olszewski, Krzysztof | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-13T10:43:10Z | - |
dc.date.available | 2019-12-13T10:43:10Z | - |
dc.date.issued | 2004 | - |
dc.identifier.citation | K. Wilkoszewska (red.), "Estetyka transkulturowa" (S. 241-250). Kraków: Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 83-242-0424-5 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/11862 | - |
dc.description.abstract | Niniejszy artykuł jest próbą analizy sposób wyrażania buddyjskiej koncepcji teologicznej o niestałości tego świata (mujokan) w literaturze i malarstwie japońskim z epoki Heian. Pokazano, za pomocą jak różnorodnych symboli, czy alegorii była owa koncepcja buddyjska parafrazowana na język sztuki. Tym samym w artykule został też ukazany wpływ, jaki omawiane pojęcie teologiczne wywarło na estetykę japońską, szczególnie na przełomie X/XI w. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych UNIVERSITAS | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | Heian | pl_PL |
dc.subject | buddyzm | pl_PL |
dc.subject | estetyka japońska | pl_PL |
dc.title | "Kolor kwiatów drzewa śala przypomina, że wszystko co rozkwita, niechybnie szczeźnie" - o wpływie nauki buddyjskiej o niestałości wszechrzeczy (mujokan) na estetykę japońską okresów Heian i Kamakura (IX-XIV ww.) | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (W.Hum.)
|