http://hdl.handle.net/20.500.12128/12142
Tytuł: | Sukces szkoły integracyjnej jako jeden z wymiarów kształtujących jej kulturę organizacyjną |
Autor: | Gajdzica, Zenon |
Słowa kluczowe: | Szkoła integracyjna; Kultura organizacyjna szkoły |
Data wydania: | 2017 |
Źródło: | "Roczniki Pedagogiczne" T. 9, nr 3 (2017), s. 5-16 |
Abstrakt: | Teza opracowania została zawarta w stwierdzeniu, że określenie sukcesów szkoły jest jednym z możliwych punktów wyjścia w rozpoznawaniu i zrozumieniu jej kultury. Ta zaś przekłada się na codzienność nauczycieli, uczniów oraz pośrednio także ich rodziców. Głównym celem artykułu jest prezentacja wypowiedzi nauczycieli szkół/klas integracyjnych definiujących sukcesy szkoły, które zostały potraktowane jako idee i przekonania leżących u podstaw zadań organizacji szkoły. Jakościowa analiza kluczowych kategorii stanowiących trzon definicji sukcesów została ulokowana w czterech polach definiujących założenia kultury organizacyjnej szkoły. Podstawowe problemy badawcze przyjęły postać pytań: Jakie kategorie sukcesów dostrzegają nauczyciele? Jakie jest nasycenie kategorii sukcesów w poszczególnych polach kultury organizacyjnej szkoły? Jakie kategorie dotyczą bezpośrednio uczniów z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego? |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12142 |
DOI: | 10.18290/rped.2017.9.3-1 |
ISSN: | 2544-5243 2080-850X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Gajdzica_Sukces_szkoly_integracyjnej.pdf | 319,87 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons