Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12142
Tytuł: Sukces szkoły integracyjnej jako jeden z wymiarów kształtujących jej kulturę organizacyjną
Autor: Gajdzica, Zenon
Słowa kluczowe: Szkoła integracyjna; Kultura organizacyjna szkoły
Data wydania: 2017
Źródło: "Roczniki Pedagogiczne" T. 9, nr 3 (2017), s. 5-16
Abstrakt: Teza opracowania została zawarta w stwierdzeniu, że określenie sukcesów szkoły jest jednym z możliwych punktów wyjścia w rozpoznawaniu i zrozumieniu jej kultury. Ta zaś przekłada się na codzienność nauczycieli, uczniów oraz pośrednio także ich rodziców. Głównym celem artykułu jest prezentacja wypowiedzi nauczycieli szkół/klas integracyjnych definiujących sukcesy szkoły, które zostały potraktowane jako idee i przekonania leżących u podstaw zadań organizacji szkoły. Jakościowa analiza kluczowych kategorii stanowiących trzon definicji sukcesów została ulokowana w czterech polach definiujących założenia kultury organizacyjnej szkoły. Podstawowe problemy badawcze przyjęły postać pytań: Jakie kategorie sukcesów dostrzegają nauczyciele? Jakie jest nasycenie kategorii sukcesów w poszczególnych polach kultury organizacyjnej szkoły? Jakie kategorie dotyczą bezpośrednio uczniów z orzeczoną potrzebą kształcenia specjalnego?
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12142
DOI: 10.18290/rped.2017.9.3-1
ISSN: 2544-5243
2080-850X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gajdzica_Sukces_szkoly_integracyjnej.pdf319,87 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons