http://hdl.handle.net/20.500.12128/12175
Tytuł: | O fenomenie dostosowania na gruncie praktyki edukacji inkluzyjnej |
Autor: | Gajdzica, Zenon |
Słowa kluczowe: | Adaptacja; Oczekiwania; Niepełnosprawny uczeń |
Data wydania: | 2016 |
Źródło: | "Kultura Społeczeństwo Edukacja" 2016, nr 1, s. 199-211 |
Abstrakt: | Adaptacja to pojęcie często stosowane w aktach prawnych normalizujących sytuacja edukacyjna osób niepełnosprawnych. To dostosowało się aktywność immanentna część praktyki szkolnej. Teza jest postawiona dalej, że dostosowanie jest kategorią niejednoznaczną i dlatego jest stosowane na różne sposoby lub często jest nadużywany. W wielu okolicznościach to pojęcie stało się kluczem szkieletu, który otwiera przestrzeń do swobodnego opuszczania wymagań edukacyjnych i uproszczeń schematycznych sytuacje edukacyjne, które często utrudniają rozwój uczniów. Badanie ma na celu wyjaśnienie zjawiska adaptacji i biorąc pod uwagę możliwe warianty, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu edukacja włączająca niepełnosprawnych uczniów. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12175 |
DOI: | 10.14746/kse.2016.9.15 |
ISSN: | 2300-0422 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Gajdzica_O_fenomenie_dostosowania.pdf | 407,38 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons