http://hdl.handle.net/20.500.12128/12243
Tytuł: | Czemu służy ocenianie na uczelni - o celach i cechach oceniania z perspektywy studentów |
Tytuł równoległy: | What is the Purpose of Assessment at the University – about the Goals and Characteristics of Assessment from the Students’ Perspective |
Autor: | Niesporek-Szamburska, Bernadeta |
Słowa kluczowe: | ocenianie w szkole wyższej; cechy oceniania; funkcje oceniania w szkole wyższej; badanie sondażowe; ocenianie z perspektywy studenta |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N. Educatio Nova, Vol. 4 (2019), s. 163-178 |
Abstrakt: | W opracowaniu przedstawiono rozważania związane z funkcjami oceniania w uczelni wyższej. Początkowe pytania o możliwości sprostania zadaniom ewaluacji w kontekście wyznaczanym przez utrwalone praktyki oceniania, zmiany związane z wdrażaniem PRK, a także przez teorię pedagogiczną (ocenianie kształtujące vs sumujące) rozstrzygnięto za pomocą badania sondażowego przeprowadzonego wśród studentów. Ich wypowiedzi, na temat m.in. czytelności systemu oceniania i ustalania jego kryteriów, trafności/przypadkowości, uśredniania ocen w OKM oraz procesualnych cech ewaluacji, prowadzą do wniosku, że studiujący potrafią docenić mierzalność oceniania sumującego (np. egzaminów testowych), ale też zgłaszają postulaty, by wyposażyć weryfikację w cechy oceniania kształtującego, wspierającego ich uczenie się. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12243 |
DOI: | 10.17951/en.2019.4.163-178 |
ISSN: | 2543-9340 2451-0491 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Niesporek-Samburska_Czemu_sluzy_ocenianie_na_uczelni.pdf | 340,31 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons