Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12243
Tytuł: Czemu służy ocenianie na uczelni - o celach i cechach oceniania z perspektywy studentów
Tytuł równoległy: What is the Purpose of Assessment at the University – about the Goals and Characteristics of Assessment from the Students’ Perspective
Autor: Niesporek-Szamburska, Bernadeta
Słowa kluczowe: ocenianie w szkole wyższej; cechy oceniania; funkcje oceniania w szkole wyższej; badanie sondażowe; ocenianie z perspektywy studenta
Data wydania: 2019
Źródło: Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N. Educatio Nova, Vol. 4 (2019), s. 163-178
Abstrakt: W opracowaniu przedstawiono rozważania związane z funkcjami oceniania w uczelni wyższej. Początkowe pytania o możliwości sprostania zadaniom ewaluacji w kontekście wyznaczanym przez utrwalone praktyki oceniania, zmiany związane z wdrażaniem PRK, a także przez teorię pedagogiczną (ocenianie kształtujące vs sumujące) rozstrzygnięto za pomocą badania sondażowego przeprowadzonego wśród studentów. Ich wypowiedzi, na temat m.in. czytelności systemu oceniania i ustalania jego kryteriów, trafności/przypadkowości, uśredniania ocen w OKM oraz procesualnych cech ewaluacji, prowadzą do wniosku, że studiujący potrafią docenić mierzalność oceniania sumującego (np. egzaminów testowych), ale też zgłaszają postulaty, by wyposażyć weryfikację w cechy oceniania kształtującego, wspierającego ich uczenie się.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12243
DOI: 10.17951/en.2019.4.163-178
ISSN: 2543-9340
2451-0491
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niesporek-Samburska_Czemu_sluzy_ocenianie_na_uczelni.pdf340,31 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons