DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Walkowska, Wiesława | - |
dc.contributor.author | Gągorowski, Bartosz | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-15T20:58:53Z | - |
dc.date.available | 2018-03-15T20:58:53Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier.citation | S. Wrona, W. Walkowska (red.), "Niepełnosprawność w rodzinie jako wyzwanie edukacyjne" (S. 107-121). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2391-9973 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/1229 | - |
dc.description.abstract | Aiming at inclusive education is a hallmark of contemporary educational systems. European
solutions in this area are not uniform, though individual states make attempts to imitate the best,
well‑tested
solutions. Moreover, the needs and expectations of disabled people and the environment
in which they live are changing. Hence, the quest for the best solutions becomes a characteristic
feature of any inclusive education. What should also be taken into account are the barriers faced by
people with disabilities and their parents, guardians orteachers. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego | pl_PL |
dc.relation.ispartofseries | Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych;18 | - |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | inclusive education | pl_PL |
dc.subject | integrated education in Europe | pl_PL |
dc.subject | barriers | pl_PL |
dc.subject | kształcenie integracyjne | pl_PL |
dc.subject | szkolnictwo integracyjne w Europie | pl_PL |
dc.subject | bariery | pl_PL |
dc.title | Założenia i bariery kształcenia integracyjnego | pl_PL |
dc.title.alternative | Assumptions and barriers of integrated education | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|