Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1229
Title: Założenia i bariery kształcenia integracyjnego
Other Titles: Assumptions and barriers of integrated education
Authors: Walkowska, Wiesława
Gągorowski, Bartosz
Keywords: inclusive education; integrated education in Europe; barriers; kształcenie integracyjne; szkolnictwo integracyjne w Europie; bariery
Issue Date: 2014
Publisher: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Citation: S. Wrona, W. Walkowska (red.), "Niepełnosprawność w rodzinie jako wyzwanie edukacyjne" (S. 107-121). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Series/Report no.: Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych;18
Abstract: Aiming at inclusive education is a hallmark of contemporary educational systems. European solutions in this area are not uniform, though individual states make attempts to imitate the best, well‑tested solutions. Moreover, the needs and expectations of disabled people and the environment in which they live are changing. Hence, the quest for the best solutions becomes a characteristic feature of any inclusive education. What should also be taken into account are the barriers faced by people with disabilities and their parents, guardians orteachers.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1229
ISSN: 2391-9973
Appears in Collections:Książki/rozdziały (WSiNoE)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Walkowska_Zalozenia_i_bariery_ksztalcenia_integracyjnego.pdf327,23 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons