Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12355
Tytuł: Od obrazów (audiowizualnych) do postobrazów (hybrydycznych). Perspektywa teoretyczna
Autor: Zawojski, Piotr
Słowa kluczowe: image; softimage; postimage; hybrids; new media
Data wydania: 2019
Źródło: „Przegląd Kulturoznawczy” Nr 1 (2019), s. 1-14
Abstrakt: The postmedia era forces us to rethink the status of a new generation of images and new postdigital imaging. Referring, inter alia, to the proposals of Ingrid Hoelzl and Rémi Marie, the article sketches a proposal for a theoretical approach to postimages as hybrid visual representations that arise as a result of the application of algorithmic procedures during their production. Postimages can be treated as a manifestation of a new paradigm of image culture in postantropocentric times, in which nonrepresentationalist approaches to digital image theory point to its ontogenetic methods of producing by “digital machines of vision.” Postimages become important reference points for the formation of a posthumanist order in which the symbiosis of man and machine becomes the foundation for the creation of a new pictorial paradigm based on algorithmic procedures that follows the photographic paradigm.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12355
DOI: 10.4467/20843860PK.19.001.10896
ISSN: 1895-975X
2084-3860
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zawojski_Od_obrazow_audiowizualnych_do_postobrazow_hybrydycznych.pdf518,89 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons