Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12422
Tytuł: Procrastination in Blended Learning. The Role of General Self-efficacy, and Active and Passive Procrastination
Autor: Sanecka, Elżbieta
Słowa kluczowe: procrastination; blended learning; self-efficacy; active procrastination; passive procrastination; prokrastynacja; blended learning; poczucie własnej skuteczności; aktywna prokrastynacja; pasywna prokrastynacja
Data wydania: 2019
Źródło: International Journal of Research in E-learning, 2019, vol. 5, no 2, p. 49-64
Abstrakt: Despite the growing empirical interest in academic procrastination in the distance learning, there are only limited studies on the determinants of this phenomenon in the blended learning programmes. The present study investigates the relationships between general self-efficacy, two types of procrastination (active and passive procrastination), and the behavioural tendency to postpone learning activities in a blended learning university course using Moodle platform. Results indicate that passive procrastination is strongly positively associated with procrastination in blended learning, while perceived self-efficacy and active procrastination are unrelated to the self-reported task delays during the blended learning course. In addition, the negative link between the reported number of previous completed blended-learning courses and procrastination in blended learning is observed. Practical and theoretical implications of these findings for a blended learning environment are discussed.
Opis: Pomimo wzrastającego zainteresowania empirycznego prokrastynacją akademicką w kontekście kształcenia na odległość, istnieje niewiele badań poświęconych temu zjawisku w odniesieniu do programów blended learning. W przeprowadzonym badaniu analizowano zależności między uogólnionym poczuciem własnej skuteczności, dwoma rodzajami prokrastynacji (aktywną i pasywną prokrastynacją) oraz behawioralną tendencją do odkładania w czasie aktywności związanych z nauką w trakcie uniwersyteckiego kursu z wykorzystaniem platformy Moodle. Uzyskane wyniki pokazały, że pasywna prokrastynacja wykazuje silny negatywny związek z prokrastynacją w blended learningu, podczas gdy spostrzegane poczucie własnej skuteczności oraz aktywna prokrastynacja są niepowiązane z deklarowanym odkładaniem w czasie zadań podczas kursu blended learning. Dodatkowo wykazano istnienie negatywnego związku między zgłaszaną liczbą ukończonych wcześniej kursów blended learning a prokrastynacją w blended learningu. Praktyczne i teoretyczne implikacje otrzymanych wyników w odniesieniu do nauczania z wykorzystaniem metody blended learning zostały omówione w podsumowaniu.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12422
DOI: 10.31261/IJREL.2019.5.2.04
ISSN: 2451-2583
2543-6155
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Sanecka_Procrastination_in_Blended_Learning.pdf560,25 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons