DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Klajmon-Lech, Urszula | - |
dc.date.accessioned | 2020-02-08T15:50:25Z | - |
dc.date.available | 2020-02-08T15:50:25Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja Międzykulturowa, Nr 10 (2019), s. 199-212 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-4106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12452 | - |
dc.description.abstract | W artykule prezentuję wybrane koncepcje z zakresu socjologii medycyny, które są, moim zdaniem, przydatne w pedagogicznej refleksji nad osobami z niepełnosprawnością i ich rodzinami oraz szeroko pojmowanej pedagogice międzykulturowej. Dotyczą one zagadnień związanych z rolą chorego w przestrzeni społecznej, psychospołecznych konsekwencji choroby, m.in. stygmatyzowania osób chorych/z niepełnosprawnością oraz relacji tych osób i ich rodzin ze środowiskiem medycznym (lekarzami, personelem medycznym). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | osoba z niepełnosprawnością | pl_PL |
dc.subject | rodzina | pl_PL |
dc.subject | koncepcja socjologiczna | pl_PL |
dc.subject | pedagogika międzykulturowa | pl_PL |
dc.subject | choroba | pl_PL |
dc.title | Wybrane koncepcje socjologii medycyny w badaniach międzykulturowych oraz badaniu osób z niepełnosprawnością i ich rodzin | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.15804/em.2019.01.11 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|