Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12673
Tytuł: Włamywanie się do rzeczywistości
Autor: Kłosiński, Michał
Słowa kluczowe: fenomenologia; krytyka; gry wideo; filozofia Paula Ricoeura; hermeneutyka
Data wydania: 2017
Wydawca: Kraków : Ośrodek Badawczy Facta Ficta
Źródło: K. Olkusz (red.), "50 twarzy popkultury [Dokument elektroniczny]" (S. 163-174). Kraków : Ośrodek Badawczy Facta Ficta
Abstrakt: Michał Kłosiński’s chapter Breaking into the Real constitutes a critique of phenomenological and hermeneutic propositions construed by game studies researchers from the perspective of Paul Ricoeur’s philosophy. The main thesis of this elaboration is the need to rethink the reflection on video games from the point of view of ontology and existentialism, which so far has been either neglected or misread. The text is related to a proposition of new hermeneutics of video games founded on Paul Ricoeur’s philosophy and methodological faithfulness towards the notions he utilizes. The title metaphor links with the critique of metaphysical models produced by game studies, which separates the reflection about video games from researching the problem of Dasein.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/12673
ISBN: 978-83-942923-6-2
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Klosinski_Wlamywanie_sie_do_rzeczywistosci.pdf515,5 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons