Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/1277
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKiszka, Beata-
dc.date.accessioned2018-03-16T13:32:01Z-
dc.date.available2018-03-16T13:32:01Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citation"Język Artystyczny" T. 15 (2014), s. 159-169pl_PL
dc.identifier.issn0209-3731-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/1277-
dc.description.abstractThe article discusses the presence of mass culture, and especially of proper names derived from it, in the latest Polish prose. A special attention has been paid to the function of propria, whereas an analysis of numerous fragments of Ignacy Karpowicz’s novel — Balladyny i romanse — served to answer the question about the place of popular culture in literature. Furthermore, the idea of literary “remix” of formatives, which regards their creative alteration, and which results in the revitalisation of proper names by providing them with new meaning, has been proposed.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectthe latest Polish prose and its languagepl_PL
dc.subjectmass culturepl_PL
dc.subjectproper namespl_PL
dc.subjectliterary onomasticspl_PL
dc.subjectstylepl_PL
dc.subjectIgnacy Karpowiczpl_PL
dc.subjectnazwy własnepl_PL
dc.subjectkultura masowapl_PL
dc.subjectstylpl_PL
dc.subjectonomastyka literackapl_PL
dc.title"Majka Jeżowska odpada, Feel wysiada..." - o zacieraniu granic między kulturą popularną i tzw. wysoką (na przykładzie nazw własnych w "Balladach i romansach" Ignacego Karpowicza)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kiszka_Majka_Jezowska_odpada_Feel_wysiada_o_zacieraniu_granic_miedzy_kultura_popularna_i_tzw_wysoka.pdf454,55 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons