http://hdl.handle.net/20.500.12128/12904
Tytuł: | Szkoła trudnych uczuć: "Igrzyska Śmierci" Suzanne Collins na lekcji języka polskiego |
Tytuł równoległy: | The school of difficult feelings The Hunger Games by Suzanne Collins in the Polish language lesson |
Autor: | Jędrych, Karolina |
Słowa kluczowe: | Suzanne Collins; Igrzyska Śmierci |
Data wydania: | 2017 |
Źródło: | "Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego" T. 26 (2017), s. 99-116 |
Abstrakt: | Clive Staples Lewis w eseju Ludzie bez torsów poddał krytycznej analizie podręcznik do języka angielskiego adresowany do uczniów i uczennic szkół średnich1. Z analiz przeprowadzonych przez brytyjskiego filologa i pisarza wynika, iż autorzy książki dyskredytują uczucia, odmawiając im racjonalności oraz obiektywizmu. Program wychowawczy, który da się wyczytać z tego podręcznika, zakłada, że człowiekiem winien rządzić intelekt, nie emocje. Ta konstatacja daje Lewisowi asumpt do snucia głębszej refleksji o edukacji. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/12904 |
ISSN: | 2353-9577 0208-5011 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Jedrych_Szkola_trudnych_uczuc.pdf | 443,43 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons