Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13080
Tytuł: Dyskurs medialny w ujęciu kulturowym
Autor: Żydek-Bednarczuk, Urszula
Słowa kluczowe: media discourse; new media; cultural paradigm; dyskurs medialny; nowe media; paradygmat kulturowy; Mediendiskurs; neue Medien; kulturelles Paradigma
Data wydania: 2019
Źródło: "Tekst i Dyskurs" z. 12 (2019), s. 111-120
Abstrakt: The aim of the article is to show the changes that take place in new media and culture, and have an impact on the study of discourses. A structuralist paradigm, an iconic paradigm and a performative paradigm were chosen for the analysis. According to the author, these paradigms have the greatest influence on the cultural paradigm undergoing constant transformation. The most important consequence of the cultural turn is the interpretative and humanistic attitude used in media discourse research. It emphasizes the constructivist vision of cultural phenomena, cooperation and relations of various cultural practices, a departure from essentialism, narrative reading of texts, individual understanding and pragmatic use of a given text, as well as openness to numerous cultural contexts that expand its meaning.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13080
DOI: 10.7311/tid.12.2019.07
ISSN: 1899-0983
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Zydek_Bednarczuk_dyskurs_medialny_w_ujeciu_kulturowym.pdf2,6 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons