Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13309
Tytuł: Kiedy już zjemy nasze uszy
Autor: Masłoń, Sławomir
Słowa kluczowe: promesse du bonheur; popular music; act of communication; body vs. instrument
Data wydania: 2003
Źródło: Er(r)go, Nr 7, z. 2 (2003) s. 101-114
Abstrakt: By means of developing some hints encountered in the works of Roland Barthes and Jean-Luc Nancy, the text tries to displace the traditional notions concerning validation of the site of meaning production when it comes to discussing the issue of concert hall vs. popular music. What is left out in both supportive or denigrating arguments is always the body as the site of pre-mimetic musical production and also as the place of fruitful material resistance (body vs. instrument). It is claimed that only music understood as 'bodily' practice, and not as meaning, can realise historically the act of communication implied in Adorno's understanding of promesse du bonheur as productive contradiction of human freedom.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13309
ISSN: 1508-6305
2544-3186
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Maslon_Kiedy_juz_zjemy.pdf1,05 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons