DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Twardzik, Anna | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-01T12:27:18Z | - |
dc.date.available | 2020-04-01T12:27:18Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | A. Szczurek-Boruta, B. Chojnacka-Synaszko, A. Gancarz (red. nauk.), "Szkoła i rodzina w środowisku lokalnym : teoria i praktyka" (S. 243-253). Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-8019-593-6 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13397 | - |
dc.description.abstract | "Każde społeczeństwo kształtuje określone zachowania i kreuje nowe wzory
aktywności jednostek, grup i zbiorowości. Związane jest to z potrzebami
ludzi, postępem cywilizacyjno-społecznym, naukowym i technologicznym.
Środkiem, który pozwala upowszechniać te zmiany i daje zarazem możliwość
rozwoju społecznego oraz indywidualnego, jest szkoła. Choć jej funkcje
na przestrzeni lat znacznie ewoluowały, to nie można zaprzeczyć temu,
że przyczynia się ona do socjalizacji jednostek, a tym samym do rozwoju całego
społeczeństwa. Główne zadania, jakie przypisuje się tej instytucji, oscylują
wokół socjalizacji wtórnej, kształtowania kapitału ludzkiego, kontroli
społecznej, selekcji, alokacji, reorganizacji osobowości ucznia w kierunku
wzorców uniwersalistycznych, a także pełnienia funkcji ekonomicznej, społecznej,
kulturowej i dyscyplinującej" […] (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | school | pl_PL |
dc.subject | intercultural education | pl_PL |
dc.subject | upbringing to valuabe life | pl_PL |
dc.title | Zadania współczesnej szkoły w opiniach nauczycieli | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bookPart | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WSiNoE)
|