DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Rodek, Violetta | - |
dc.date.accessioned | 2020-04-22T07:06:47Z | - |
dc.date.available | 2020-04-22T07:06:47Z | - |
dc.date.issued | 1998 | - |
dc.identifier.citation | "Nauczyciel i Szkoła" T. 1 (1998), s. 90-97 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1426-9899 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13591 | - |
dc.description.abstract | "W humanistyce współczesnej zauważa się od pewnego czasu narastanie zainteresowań
problematyką wartości i wartościowań. Człowiek coraz częściej uświadamia
sobie centralne miejsce wartości, ich typów, hierarchii, konfliktów, zarówno
w życiu jednostek, jak i społeczeństw. H. Świda twierdzi, iż „wartość ma fundamentalne
znaczenie w strukturze osobowości, ukierunkowuje ona bowiem wszelkie
ludzkie działania”.1 Wartości preferowane przez jednostkę nie stanowią nigdy
izolowanych elementów, lecz pozostają ze sobą we wzajemnych związkach, tworząc
system, układ. W życiu każdego człowieka pojawić się mogą różne wartości,
i tak jak każdego człowieka cechują odrębne cechy osobowości, tak i system wartości
każdej jednostki jest odmienny." (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | pedagogika | pl_PL |
dc.subject | nauczyciel | pl_PL |
dc.subject | system wartości | pl_PL |
dc.subject | studia zaoczne | pl_PL |
dc.subject | współczesna humanistyka | pl_PL |
dc.title | System wartości nauczycieli studiujących zaocznie | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|