Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13613
Tytuł: Socjolekty w edukacji szkolnej (propozycja dydaktyczna na przykładzie języka miłośników motoryzacji)
Tytuł równoległy: Sociolects in school education (didactic proposal on the example of the language of automotive enthusiasts)
Autor: Wilczek, Wioletta
Słowa kluczowe: sociolect; the language of automotive enthusiasts; Polish language lesson; community language varieties
Data wydania: 2019
Źródło: Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, 2019, t. 28, s. 91-104
Abstrakt: The article concerns the issue of community languages, i.e. sociolects. The text is a didactic proposal for Polish language lessons, especially for the seventh and eighth grades of the second educational stage. In addition to the characteristics of the issue, the author presents sets of tasks (of varying degrees of difficulty), in which she uses analytical material concerning the automotive sociolect. In the language of automotive enthusiasts, the lexical field which reflects technical changes and the development of society is growing.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13613
DOI: 10.31261/TPDJP.2019.28.06
ISSN: 2353‑9577
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wilczek_Socjolekty_w_edukacji_szkolnej.pdf619,9 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons