http://hdl.handle.net/20.500.12128/13713
Tytuł: | "Światu nie mamy czego zazdrościć" : o studenckich lekcjach dobrego sąsiedztwa i (gość)inności na podstawie najnowszych reportaży. Implikacje dydaktyczne |
Autor: | Ochwat, Magdalena |
Słowa kluczowe: | refugees; Polish language classes; reportage; Polish language students; Polish philology |
Data wydania: | 2018 |
Źródło: | Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego, T. 27 (2018), s. 115-136 |
Abstrakt: | The article describes the semester classes conducted at the Faculty of Philology of the University of Silesia based on reportage texts on the hardship of refugees. It consists essentially of three parts, which answer the questions: why the documentary genre should become more present in school?, why the topic of refugees and economic migrants should be made the subject of students’ discussions during Polish language classes? and how to introduce reading about good neighbourhood and hospitality? In this study, I propose non‑fiction texts about the greatest migration crisis after the Second World War, which can be successfully implemented in the Polish language classes. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13713 |
DOI: | 10.31261/TPDJP.2018.27.08 |
ISSN: | 2353‑9577 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Ochwat_Swiatu_nie_mamy_czego.pdf | 607,42 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons