Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13830
Tytuł: Pomóż mi wyrazić się inaczej, czyli umożliwianie uczniom szkół specjalnych nabywania kompetencji komunikacyjnych – przykłady dobrych praktyk
Autor: Wendreńska, Iwona
Satoła, Małgorzata
Słowa kluczowe: key competence; communicative competence; EU projects; audio description; touch and feel books
Data wydania: 2019
Źródło: Podstawy Edukacji, T. 12 (2019) s. 109-122
Abstrakt: Along with the development of a knowledge society it’s crucial to create, for all individuals regardless of their origin, age, sex, (dis)ability, conditions for acquiring competence perceived as the key one in their development and taking roles in society. The article presents examples of in-ternational cooperation within the frames of building communicative competence of special school students. The attempt to describe and analyze the competence will enable to present inspiring value of the undertaking activities. It may also constitute an incentive to further exchange of experience in this area.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13830
DOI: 10.16926/pe.2019.12.09
ISSN: 2081-2264
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wendrenska_Pomoz_mi_wyrazic_sie_inaczej.pdf418,67 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons