Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/13862
Tytuł: | Kultura czytelnicza dziecka z zespołem Downa (studium przypadku) |
Autor: | Gawlik, Marta |
Słowa kluczowe: | Kultura czytelnicza dziecka; Zespół Downa |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | "Nowa Biblioteka" Nr 4 (2019), s. 117-134 |
Abstrakt: | Temat artykułu stanowi kultura czytelnicza dwunastoletniego chłopca
z zespołem Downa, ucznia IV klasy szkoły specjalnej. W celu zbadania zagadnienia
wyznaczono dyspozycje motywacyjne i instrumentalne, a także opisano zachowania
czytelnicze dziecka. Wykorzystano również model badania motywacji czytelniczej
w perspektywie psychologiczno-pedagogicznej Johna Guthriego i Allana Wigfielda;
model ten został zaimplementowany do polskich warunków przez Zofię Zasacką.
Omówiono zainteresowania i wybory czytelnicze chłopca. Materiał do badań zebrano
po ustaleniu form spędzania przez niego wolnego czasu, przeprowadzeniu wywiadu
z jego matką oraz określeniu motywacji czytelniczych dziecka za pomocą kwestionariusza.
Analiza obejmowała okres od stycznia do marca 2018 r. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13862 |
DOI: | 10.31261/NB.2019.35.07 |
ISSN: | 2451-2575 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons