Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13865
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorDrong, Leszek-
dc.date.accessioned2020-05-07T05:41:13Z-
dc.date.available2020-05-07T05:41:13Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citation"Er(r)go" (2011), Nr 22/23, z. 1/2, 107-120pl_PL
dc.identifier.issn2544-3186-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/13865-
dc.description.abstract"Poglądy Richarda Rorty’ego na edukację łatwo zdyskredytować cytując jego własne uwagi, które poczynił w kontekście debaty nad konsekwencjami swojej filozofii kształcenia. Odpowiadając na zarzuty wysuwane przez krytyków, Rorty stawia pod znakiem zapytania możliwość odniesienia swoich filozoficznych wniosków do wybranych dziedzin związanych z praktyczną działalnością człowieka: „Mam wątpliwości co do znaczenia (relevance) filozofii dla edu- kacji; z tych samych względów mam też wątpliwości co do znaczenia filozofii dla polityki” . W podobnym tonie wypowiada się również na temat poglądów Johna Dewey’a wyrażonych w Demokracji i edukacji – choć Rorty podziela tutaj zasadnicze założenia, które przyświecają Dewey’owi, musi przyznać, że wnioski tego ostatniego są tyleż owocne, co mgliste . Z jednej strony zatem zastrzeżenia" [...] (fragm.)pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectedukacjapl_PL
dc.subjectteoria literaturypl_PL
dc.subjectliteraturapl_PL
dc.subjectRichard Rortypl_PL
dc.titlePostmodernistyczny Zaratustra jako masowy produkt liberalnego systemu edukacyjnego, czyli Richarda Rorty'ego filozofia edukacji humanistycznejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Drong_postmodernistyczny_zaratustra_jako_masowy.pdf471,92 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons