DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Drong, Leszek | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-07T05:41:13Z | - |
dc.date.available | 2020-05-07T05:41:13Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier.citation | "Er(r)go" (2011), Nr 22/23, z. 1/2, 107-120 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2544-3186 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/13865 | - |
dc.description.abstract | "Poglądy Richarda Rorty’ego na edukację łatwo zdyskredytować cytując jego własne uwagi, które
poczynił w kontekście debaty nad konsekwencjami swojej filozofii kształcenia. Odpowiadając na
zarzuty wysuwane przez krytyków, Rorty stawia pod znakiem zapytania możliwość odniesienia swoich
filozoficznych wniosków do wybranych dziedzin związanych z praktyczną działalnością człowieka: „Mam
wątpliwości co do znaczenia (relevance) filozofii dla edu- kacji; z tych samych względów mam też
wątpliwości co do znaczenia filozofii dla polityki” . W podobnym tonie wypowiada się również na
temat poglądów Johna Dewey’a wyrażonych w Demokracji i edukacji – choć Rorty podziela tutaj
zasadnicze założenia, które przyświecają Dewey’owi, musi przyznać, że wnioski tego ostatniego są
tyleż owocne, co mgliste . Z jednej strony zatem zastrzeżenia" [...] (fragm.) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | teoria literatury | pl_PL |
dc.subject | literatura | pl_PL |
dc.subject | Richard Rorty | pl_PL |
dc.title | Postmodernistyczny Zaratustra jako masowy produkt liberalnego systemu edukacyjnego, czyli Richarda Rorty'ego filozofia edukacji humanistycznej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|