Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13865
Title: Postmodernistyczny Zaratustra jako masowy produkt liberalnego systemu edukacyjnego, czyli Richarda Rorty'ego filozofia edukacji humanistycznej
Authors: Drong, Leszek
Keywords: edukacja; teoria literatury; literatura; Richard Rorty
Issue Date: 2011
Citation: "Er(r)go" (2011), Nr 22/23, z. 1/2, 107-120
Abstract: "Poglądy Richarda Rorty’ego na edukację łatwo zdyskredytować cytując jego własne uwagi, które poczynił w kontekście debaty nad konsekwencjami swojej filozofii kształcenia. Odpowiadając na zarzuty wysuwane przez krytyków, Rorty stawia pod znakiem zapytania możliwość odniesienia swoich filozoficznych wniosków do wybranych dziedzin związanych z praktyczną działalnością człowieka: „Mam wątpliwości co do znaczenia (relevance) filozofii dla edu- kacji; z tych samych względów mam też wątpliwości co do znaczenia filozofii dla polityki” . W podobnym tonie wypowiada się również na temat poglądów Johna Dewey’a wyrażonych w Demokracji i edukacji – choć Rorty podziela tutaj zasadnicze założenia, które przyświecają Dewey’owi, musi przyznać, że wnioski tego ostatniego są tyleż owocne, co mgliste . Z jednej strony zatem zastrzeżenia" [...] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/13865
ISSN: 2544-3186
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Drong_postmodernistyczny_zaratustra_jako_masowy.pdf471,92 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons