DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kurzyna-Chmiel, Danuta | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-19T07:23:42Z | - |
dc.date.available | 2020-05-19T07:23:42Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Opolskie Studia Administracyjno-Prawne, T. 17, Nr 4 (2019), s. 79-94 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2658-1922 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14090 | - |
dc.description.abstract | Oświata podlega ciągłym zmianom. Ostatnia reforma związana z likwidacją gimnazjów i wprowadzaniem nowej struktury szkolnej zrodziła konieczność szybkich zmian przepisów i stworzenia nowej sieci szkolnej przez gminy i powiaty. Ustawodawca zwiększył kompetencje kuratora oświaty we współdziałaniu w zakresie tworzenia sieci. Niewątpliwie kompetencje kuratora oświaty, będącego organem administracji rządowej ograniczają niezależność samorządu w podejmowaniu decyzji w tak ważnej społecznie sprawie. Należy potępić zarówno tempo zmian przepisów jak i konieczność dokonywania zmian w sieci w tak krótkim czasie. Podważa to bowiem zaufanie obywatela do państwa i tworzonego w nim prawa. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kurator oświaty | pl_PL |
dc.subject | nadzór pedagogiczny | pl_PL |
dc.subject | samorząd terytorialny | pl_PL |
dc.subject | sieć szkolna | pl_PL |
dc.title | Establishing a school network from the perspective of the competences of the school superintendent - an analysis of legal solutions in the light of the recent reform of the educational system | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.relation.journal | Opolskie Studia Administracyjno-Prawne | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.25167/osap.1887 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WPiA)
|