DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kita, Małgorzata | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-19T07:32:27Z | - |
dc.date.available | 2020-05-19T07:32:27Z | - |
dc.date.issued | 1992 | - |
dc.identifier.citation | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, Z. 4 (1992), s. 13-24 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | - |
dc.identifier.issn | 2449-6839 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14093 | - |
dc.description.abstract | W większości nowych podręczników, zwłaszcza dla początkujących, prezentowana jest głównie polszczyzna potoczna. Podręczniki dla zaawansowanych wykorzystują często oryginalne teksty literackie, czyli język artystyczny. Inne odmiany współczesnej polszczyzny w podręcznikach nie występują. Jeśli jednak jako cel nauczania przyjmujemy to, by uczący się mógł być kompetentnym odbiorcą możliwie pełnego zestawu tekstów kultury polskiej, by był zdolny odczytać nie tylko ich warstwę lingwistyczną, ale też ich wartość stylistyczną, symboliczną, aluzyjną, emocjonalną, by świadomie odczytywał funkcje pragmatyczne tekstów, by był nie tylko odbiorcą, ale też nadawcą, komunikującym się z Polakami skutecznie, z użyciem języka nie tylko
poprawnego, ale i rozwiniętego, dostosowanego do danej sytuacji komunikacyjnej, musimy uświadomić mu zróżnicowanie dzisiejszego języka polskiego (Fragment tekstu). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | język polski | pl_PL |
dc.subject | cudzoziemcy | pl_PL |
dc.subject | polszczyzna | pl_PL |
dc.subject | nauczanie | pl_PL |
dc.subject | teksty literackie | pl_PL |
dc.title | Polszczyzna kulturalna w nauczaniu języka polskiego cudzoziemców | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|