DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Skudrzyk, Aldona | - |
dc.date.accessioned | 2020-05-19T08:27:03Z | - |
dc.date.available | 2020-05-19T08:27:03Z | - |
dc.date.issued | 1998 | - |
dc.identifier.citation | Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, Z. 10 (1998), s. 415-422 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 0860-6587 | - |
dc.identifier.issn | 2449-6839 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14096 | - |
dc.description.abstract | Komunikacyjne podejście do nauczania języka jako obcego jest dziś coraz bardziej powszechne - a kształcenie kompetencji komunikacyjnej uznaje się za podstawowy cel dydaktyczny. Przekonanie o uczeniu cudzoziemców
języka praktycznie użytecznego w codziennych, najbardziej typowych sytuaqach życiowych jest już przekonaniem powszechnym i postulowanym przez wiele podręczników. Jeżeli na tzw. „najbardziej typowe sytuacje życiowe” spojrzymy ze stanowiska opisu socjolingwistycznego, to okaże się, że przedstawiają one językowo sytuację dość skomplikowaną. Kontakty osób bliskich, tzw. kontakt indywidualny (nieoficjalny) charakteryzuje bowiem największa wariantywność językowa we wszystkich płaszczyznach systemu, dopuszczone są w nim wszelkie formy językowe, a ich wybór zależy od bezpośrednich rozmówców (Fragment tekstu). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kształcenie kompetencji komunikacyjnej | pl_PL |
dc.subject | język polski | pl_PL |
dc.subject | język praktyczny | pl_PL |
dc.subject | nauczanie cudzoziemców | pl_PL |
dc.title | Przemiany w polszczyźnie potocznej a nauczanie języka polskiego jako obcego | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|