Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14096
Title: Przemiany w polszczyźnie potocznej a nauczanie języka polskiego jako obcego
Authors: Skudrzyk, Aldona
Keywords: kształcenie kompetencji komunikacyjnej; język polski; język praktyczny; nauczanie cudzoziemców
Issue Date: 1998
Citation: Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców, Z. 10 (1998), s. 415-422
Abstract: Komunikacyjne podejście do nauczania języka jako obcego jest dziś coraz bardziej powszechne - a kształcenie kompetencji komunikacyjnej uznaje się za podstawowy cel dydaktyczny. Przekonanie o uczeniu cudzoziemców języka praktycznie użytecznego w codziennych, najbardziej typowych sytuaqach życiowych jest już przekonaniem powszechnym i postulowanym przez wiele podręczników. Jeżeli na tzw. „najbardziej typowe sytuacje życiowe” spojrzymy ze stanowiska opisu socjolingwistycznego, to okaże się, że przedstawiają one językowo sytuację dość skomplikowaną. Kontakty osób bliskich, tzw. kontakt indywidualny (nieoficjalny) charakteryzuje bowiem największa wariantywność językowa we wszystkich płaszczyznach systemu, dopuszczone są w nim wszelkie formy językowe, a ich wybór zależy od bezpośrednich rozmówców (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14096
ISSN: 0860-6587
2449-6839
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skudrzyk_Przemiany_w_polszczyznie_potocznej_a_nauczanie_jezyka_polskiego_jako_obcego.pdf468,74 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons