Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/14440
Tytuł: | Budżet obywatelski szkołą demokracji i uczestnictwa dla najmłodszych : studium przypadku |
Tytuł równoległy: | Participatory budgeting as a school of democracy and participation for children : case study |
Autor: | Widawska, Edyta |
Słowa kluczowe: | Uczestnictwo dzieci; budżet obywatelski; poczucie sprawstwa; społeczeństwo obywatelskie |
Data wydania: | 2017 |
Źródło: | "Pedagogika Społeczna" 2017, nr 3, s. 177-201 |
Abstrakt: | Toczące się dyskusje na temat miejsca i znaczenia najmłodszych członków społeczeństw – dzieci, często koncentrują się na zagadnieniu możliwości ich realnego uczestnictwa w życiu społecznym. Temat ten zostanie przedstawiony na przykładzie działań włączających do uczestnictwa osoby poniżej 18 roku życia w ramach budżetu obywatelskiego. Przekazywanie wiedzy o możliwościach realnego udziału w życiu społeczności i współdecydowania o wydatkach z budżetu miasta/gminy oraz kształtowanie umiejętności podejmowania działań partycypacyjnych wśród najmłodszych mieszkańców stanowi podstawę kształtowania postaw proobywatelskich. W jaki sposób można wprowadzać do praktyki życia społecznego ten model uczestnictwa dzieci stanowi podstawę podjętych rozważań. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14440 |
ISSN: | 1642-672X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|