Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14440
Tytuł: Budżet obywatelski szkołą demokracji i uczestnictwa dla najmłodszych : studium przypadku
Tytuł równoległy: Participatory budgeting as a school of democracy and participation for children : case study
Autor: Widawska, Edyta
Słowa kluczowe: Uczestnictwo dzieci; budżet obywatelski; poczucie sprawstwa; społeczeństwo obywatelskie
Data wydania: 2017
Źródło: "Pedagogika Społeczna" 2017, nr 3, s. 177-201
Abstrakt: Toczące się dyskusje na temat miejsca i znaczenia najmłodszych członków społeczeństw – dzieci, często koncentrują się na zagadnieniu możliwości ich realnego uczestnictwa w życiu społecznym. Temat ten zostanie przedstawiony na przykładzie działań włączających do uczestnictwa osoby poniżej 18 roku życia w ramach budżetu obywatelskiego. Przekazywanie wiedzy o możliwościach realnego udziału w życiu społeczności i współdecydowania o wydatkach z budżetu miasta/gminy oraz kształtowanie umiejętności podejmowania działań partycypacyjnych wśród najmłodszych mieszkańców stanowi podstawę kształtowania postaw proobywatelskich. W jaki sposób można wprowadzać do praktyki życia społecznego ten model uczestnictwa dzieci stanowi podstawę podjętych rozważań.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14440
ISSN: 1642-672X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Widawska_Budzet_obywatelski_szkola_demokracji.pdf1,73 MBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons