Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14702
Tytuł: Oczekiwania nauczycieli jako czynnik kreujący zredukowaną rzeczywistość szkolną ucznia niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej
Autor: Prysak, Dorota
Słowa kluczowe: disabled pupil; teacher; reduced educational reality; expectations; game theory; zero-sum game
Data wydania: 2014
Źródło: Studia Pedagogiczne, T. 67 (2014), s. 221-234
Abstrakt: presented article contain the teachers opinions of the perceived social expectations in relation to their own expectations of both the institutions of school and Local educational authorities. The starting point is a thesis that asymmetrical and disproportionate expectations conducive to the construction of the reduced school reality a specified group of students. as reality shows school does not always reflect the social expectations, which is closely connected with the attitudes of teachers in mainstream schools. however, their expectations of working conditions and the same students with disabilities often remain inconsistent. To identify and interpret the reality that create the appearance of the school, the topic is examined in the context of the concept of the reduced space and the theory of games.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/14702
ISSN: 0081-6795
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Prysak_Oczekiwania_nauczycieli_jako_czynnik_kreujacy.pdf384,3 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons