Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/14702
Tytuł: | Oczekiwania nauczycieli jako czynnik kreujący zredukowaną rzeczywistość szkolną ucznia niepełnosprawnego w szkole ogólnodostępnej |
Autor: | Prysak, Dorota |
Słowa kluczowe: | disabled pupil; teacher; reduced educational reality; expectations; game theory; zero-sum game |
Data wydania: | 2014 |
Źródło: | Studia Pedagogiczne, T. 67 (2014), s. 221-234 |
Abstrakt: | presented article contain the teachers opinions of the perceived social
expectations in relation to their own expectations of both the institutions of school
and Local educational authorities. The starting point is a thesis that asymmetrical and
disproportionate expectations conducive to the construction of the reduced school reality a specified group of students. as reality shows school does not always reflect the social
expectations, which is closely connected with the attitudes of teachers in mainstream
schools. however, their expectations of working conditions and the same students with
disabilities often remain inconsistent. To identify and interpret the reality that create
the appearance of the school, the topic is examined in the context of the concept of the
reduced space and the theory of games. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14702 |
ISSN: | 0081-6795 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons